Hjälpmedelsmässa i Gävle 5-6 maj

Hjälpmedel SAM i Gävle bjuder in till mässa för hjälpmedel. Brukare, anhöriga och olika personalgrupper, alla intresserade är välkomna! Fri entré - Ingen föranmälan

Hjälpmedelsmässa i Gävle. På mässan möter du 27 utställare som visar det senaste inom området.
Utbudet av hjälpmedel inom kommunikation och kognition är stort och i montrarna möter du allt ifrån avancerad teknik till enkla pedagogiska tips. Du kommer bl.a. att se exempel på produkter som underlättar vid tids- och minnesproblematik. I montrarna hittar du även pratapparater, avancerade styrsätt till datorer, omgivningskontroll, larm-, syn-, hörselhjälpmedel samt tips på alternativ kommunikation och appar.
Öppettider:
Tisdag 5 maj 10-16,
Onsdag 6 maj 10-15

Hjälpmedel SAM, Johanneslötsvägen 22 i Gävle www.hjalpnu.se Vid frågor kontakta hjälpmedelskonsulent Kerstin Oldéen tel 026-15 35 11 eller e-posta kerstin.oldeen@lg.se

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!